Organizację pracy przedszkola określa ramowy rozkład dnia ustalony przez Dyrektora
na wniosek Rady Pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny oraz oczekiwań Rodziców
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W SAMORZĄDOWYM PRZEDSZKOLU NR 80
6:30-8:00Schodzenie się dzieci. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe. Zabawy dowolne z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. Gry stolikowe usprawniające percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Praca indywidualna lub w małych zespołach kompensacyjna i stymulacyjna.
8:00-8:15
Ćwiczenia poranne ogólnorozwojowe i zabawy ruchowo-rytmiczne. Zabawy integrujące grupę.
8:15-8:30
Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie nawyków higieniczno-kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłku., m.in, czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów. Doskonalenie techniki prawidłowego mycia rąk.
8:30-9:00 Śniadanie
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:00-10:30
Zajęcia edukacyjne z całą grupą organizowane przez nauczyciela, wynikające z tygodniowego rozkładu zajęć, realizacja treści programowych zgodnie z wybranym programem wychowania przedszkolnego. Zajęcia rozwijające twórczą postawę dzieci - tworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonalenia sprawności umysłowej.
10:30-11:20
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in. zabawy na świeżym powietrzu: zabawy ruchowe, spacery, zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe. Utrwalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola. Inspirowanie aktywnej postawy dzieci wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Wykorzystanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie i odkrywanie.
11:20 – 11:30
Przygotowanie do drugiego śniadania. Wyrabianie nawyków higieniczno – sanitarnych.
11:30-12:00 - Drugie śniadanie.
Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia.
12:00 – 13:00
Oddział I : Leżakowanie, bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne.
Oddział II, III, IV, V : Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu, zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i z potrzebami edukacyjnymi. Ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową. Zabawy dowolne według inicjatywy dzieci.
13:00-13:30
Czynności samoobsługowe, porządkowo – higieniczne. Przygotowanie do obiadu.
13:30 – 14:30 - Obiad
Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami; pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się.
14:30 – 15:00
Odpoczynek poobiedni : słuchanie muzyki relaksacyjnej oraz bajek nagranych lub czytanych przez nauczyciela.
15:00 – 17:30
Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych; zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (stymulujące, rozwijające funkcje percepcyjno-motoryczne i społeczno-emocjonalne). Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności i wymianie informacji, rozwijanie indywidualnych zainteresowań i zdolności. Zabawy ruchowe oraz gry
i zabawy dydaktyczne. Zajęcia rytmiczne, językowe, taneczne. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci, zabawy integracyjne. Omówienie z dziećmi ważniejszych wydarzeń dnia, planowanie gier i zabaw na następny dzień.Uwaga
Ramowy rozkład dnia jest dostosowany do nowej podstawy programowej.
Działania dotyczące realizacji podstawy programowej realizowane są od 8:00 do 13:00.
Oddział I łączony: od poniedziałku do piątku od godziny 16:00 ;
Oddział III łączony od godz. 16:30. Oddział IV łączony od 17:00.W okresie wiosenno-letnim przeniesienie części zajęć i zabaw do ogrodu,
wydłużenie pobytu dziecka na powietrzu.