- Porozmawiamy o konieczności dokarmiania ptaków zimą na podstawie wybranych wierszy i własnych obserwacji.
- Poznamy sposoby dokarmiania zwierząt w trudnych, zimowych warunkach.
- Pooglądamy albumy i książki przyrodnicze przedstawiające zwierzęta leśne w ich naturalnym środowisku.
- Poznamy nazwy i wygląd wybranych ptaków, które można spotkać w najbliższym środowisku przyrodniczym (np. wróbel, sikorka, gil).
- Zwrócimy uwagę na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami.
- Rozpoznamy wybrane zwierzęta po śladach na śniegu.
- Wykonamy ćwiczenia ortofoniczne – będziemy naśladować głosy ptaków.
- Będziemy rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach.
- Rozwiniemy sprawność manualną podczas ćwiczeń grafomotorycznych.
- Poszerzymy swoje doświadczenia plastyczne.
KARTY PRACY (CZ.1) strony 55-59