- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi,
- nazywanie zwierząt wiejskich (dorosłych i dzieci), podział ich nazw na sylaby;
- rozpoznawanie odgłosów i poznanie przysmaków zwierząt hodowanych na wsi;
- kształtowanie postawy odpowiedzialności i troski o zwierzęta, rozumienie potrzeby opiekowania się zwierzętami (karmienie, wyprowadzanie na pastwisko, leczenie);
- poznawanie nazw młodych osobników zwierząt wiejskich,
- nazywanie domów zwierzą (obora, chlew, stajnia, zagroda, kurnik);
- naśladowanie zwierząt (sposobu ich poruszania się, dźwięków jakie wydają);
- wyjaśnianie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi;
- budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich;
- kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
KARTY PRACY (CZ. 2 ) 30 - 31