• „Kosmiczne podróże”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 18.05-22.05.2020
        • „Kosmiczne podróże”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 18.05-22.05.2020

        • 17.05.2020 23:59
        • - utrwalimy i wzbogacimy naszą wiedzę na temat Kosmosu
          - przypomnimy sobie czym jest Układ Słoneczny, wyjaśnimy zjawisko krążenia planet wokół słońca i w różnej odległości od niego

          - utrwalimy sobie nazwy planet oraz ich kolejność w układzie słonecznym, poznamy ciekawostki na ich temat
          - wykonamy model układu słonecznego
          - dostrzeżemy naprzemienność pór roku, nocy i dni; połączymy to zjawisko z  krążeniem Ziemi wokół słońca oraz wokół własnej osi
          - dowiemy się kim był Mikołaj Kopernik i z czego znany jest na świecie
          - poznamy powód zmiany kształtu księżyca
          - weźmiemy udział w zabawach na temat kosmosu: zabawach w podróże kosmiczne, spotkaniach z Ufoludkami, loty kosmiczne , spacery po księżycu
          - skonstruujemy rakietę kosmiczną
          - będziemy rozwijać kompetencje matematyczne, utrwalimy poznane znaki matematyczne +,-,=,<,> oraz liczby od 1 do 9
          - zaśpiewamy piosenki i zilustrujemy je ruchem
          - wykonamy prace plastyczno-techniczne związane z tematyką tygodnia
          - poćwiczymy analizę sylabową i głoskową
          - będziemy rozwijać percepcję wzrokową

        • więcej
        • „Mieszkańcy łąki”- zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 11.05-15.05.2020
        • „Mieszkańcy łąki”- zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 11.05-15.05.2020

        • 11.05.2020 16:57
        • - Posłuchamy różnych utworów literackich o łące
          - dowiemy się jak powstaje łąka i jakie rośliny możemy na niej znaleźć
          - wzbogacimy swoją wiedzę na temat zwierząt żyjących na łące
          - wybierzemy się na spacer na łąkę- dokonamy obserwacji przyrody
          - poszukamy nazw łąkowych roślin w książkach przyrodniczych, atlasach i encyklopediach
          - rozwiążemy zagadki słowne na temat łąki
          - będziemy rozwijać umiejętność wypowiadania się na określony temat
          - zaśpiewamy piosenki o wiosennej łące, zatańczymy w rytm muzyki
          - wykonamy prace plastyczne oraz techniczne z motywami łąki
          - będziemy rozwijać kompetencje matematyczne
          - poćwiczymy analizę sylabową i głoskową
          - ułożymy zdania opisujące łąkę, policzymy z ilu słów składa się każde z nich
          - utrwalimy znajomość poznanych liter, poćwiczymy czytanie
          - będziemy rozwijać nasze umiejętności manualne i grafomotoryczne
        • więcej
        • „Polska- moja ojczyzna” - zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 27.04-8.05.2020
        • „Polska- moja ojczyzna” - zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 27.04-8.05.2020

        • 06.05.2020 11:41
        • - Przypomnimy sobie gdzie leży Polska, wskażemy na mapie jej stolicę- Warszawę oraz najdłuższą rzekę Polski- Wisłę
          - poznamy największe miasta Polski
          - utrwalimy wiadomości na temat polskich symboli narodowych
          - przypomnimy sobie Hymn Polski, poznamy jego historię, zastanowimy się kiedy jest śpiewany,
          - poznamy wybrane legendy związane z Polską, jej stolicą oraz naszym miastem
          - poznamy charakterystyczne cechy różnych regionów Polski
          - poznamy sylwetki wielkich Polaków
          - rozwiniemy nasze kompetencje matematyczne rozwiązując zadania matematyczne, zagadki logiczne, sudoku
          - zagramy w gry związane z tematyką tygodnia: „Polska”-gra planszowa, domino, memory
          - będziemy rozwijać nasze umiejętności manualne i grafomotoryczne
          - zaśpiewamy piosenki i pieśni patriotyczne
          - będziemy doskonalić umiejętność  analizy sylabowej wyrazów oraz wyodrębniania głosek
          - utrwalimy znajomość poznanych liter, poćwiczymy czytanie
          - poznamy literę „p”, „P” na podstawie wyrazu „Polska”; poćwiczymy jej rozpoznawanie, określimy położenie głoski w wyrazach, porównamy literę „p”, „P” drukowaną małą i wielką, poćwiczymy pisanie
          - poznamy literę „f”, „F” na podstawie wyrazu „flaga”; poćwiczymy jej rozpoznawanie, określimy położenie głoski w wyrazach, porównamy literę „f”, „F” drukowaną małą i wielką, poćwiczymy pisanie
          - przypomnimy sobie czym na codzień zajmuje się strażak i co znajduje się w jego wyposażeniu
          - utrwalimy znajomość numerów alarmowych
          - poznamy zasady bezpieczeństwa i dowiemy się jak zapobiegać pożarom
          - będziemy świętować Światowy Dzień Higieny Rąk

        • więcej
        • „Dbamy o naszą planetę”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 20.04-24.04.2020
        • „Dbamy o naszą planetę”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 20.04-24.04.2020

        • 19.04.2020 22:49
        • - Przypomnimy sobie jak wygląda planeta Ziemia, wzbogacimy naszą wiedzę na jej temat, zastanowimy się za co kochamy Ziemię
          - poznamy zagrożenia dla środowiska przyrodniczego wynikające z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach
          - poznamy sposoby ochrony środowiska oraz zasady, o których powinniśmy pamiętać
          - wyjaśnimy czym jest recycling, przypomnimy sobie zasady segregowania odpadów do odpowiednich pojemników, poćwiczymy umiejętność segregowania
          - zaśpiewamy piosenki o tematyce ekologicznej, zilustrujemy je ruchem, zagramy na samodzielnie przygotowanych instrumentach
          - będziemy rozwijać naszą percepcję wzrokową i słuchową
          - wykorzystamy surowce wtórne do zabaw i prac plastycznych
          - poznamy wybrane gatunki zwierząt zagrożonych wyginięciem
          - będziemy rozwijać nasze umiejętności matematyczne, przeliczanie, dodawanie i odejmowanie w możliwym zakresie
          - zagramy w gry związane z tematyką tygodnia
        • więcej
        • „Na wiejskim podwórku”- zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 14.04-17.04.2020
        • „Na wiejskim podwórku”- zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 14.04-17.04.2020

        • 19.04.2020 22:56
        • - Zastanowimy się co dzieje się na wsi wiosną
          - Ułożymy zdania do  ilustracji, policzymy z ilu wyrazów składają się ułożone przez nas zdania
          - Poćwiczymy klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko w jakim żyją
          - Nazwiemy zwierzęta zamieszkujące wiejską zagrodę, dowiemy się jak nazywają się ich „domy”, czym się żywią oraz jaką korzyść z hodowli tych zwierząt  ma człowiek
          - Połączymy w pary zwierzęta dorosłe i ich dzieci, przypomnimy sobie ich nazwy
          - Dowiemy się jak powstaje chleb, spróbujemy upiec chleb wspólnie z Rodzicami
          - Rozwiążemy zagadki słowne i dźwiękowe
          - Zagramy w gry planszowe związane z tematyką tygodnia
          - Zbudujemy swoją własną zagrodę, przygotujemy zwierzęta, które w niej zamieszkają
          - Będziemy rozwijać nasze umiejętności matematyczne, przeliczanie, dodawanie i odejmowanie w możliwym zakresie, porównywanie liczebności zbiorów
          - Będziemy doskonalić umiejętność  analizy sylabowej wyrazów oraz wyodrębniania głosek
          - Przypomnimy sobie jakie produkty powstają z mleka, spróbujemy ich, porozmawiamy na temat ich smaku i wyglądu
        • więcej