Gr. V "Słoneczka"
„Polska- moja ojczyzna” - zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 27.04-8.05.2020
- 06.05.2020 11:41
- Przypomnimy sobie gdzie leży Polska, wskażemy na mapie jej stolicę- Warszawę oraz najdłuższą rzekę Polski- Wisłę
- poznamy największe miasta Polski
- utrwalimy wiadomości na temat polskich symboli narodowych
- przypomnimy sobie Hymn Polski, poznamy jego historię, zastanowimy się kiedy jest śpiewany,
- poznamy wybrane legendy związane z Polską, jej stolicą oraz naszym miastem
- poznamy charakterystyczne cechy różnych regionów Polski
- poznamy sylwetki wielkich Polaków
- rozwiniemy nasze kompetencje matematyczne rozwiązując zadania matematyczne, zagadki logiczne, sudoku
- zagramy w gry związane z tematyką tygodnia: „Polska”-gra planszowa, domino, memory
- będziemy rozwijać nasze umiejętności manualne i grafomotoryczne
- zaśpiewamy piosenki i pieśni patriotyczne
- będziemy doskonalić umiejętność analizy sylabowej wyrazów oraz wyodrębniania głosek
- utrwalimy znajomość poznanych liter, poćwiczymy czytanie
- poznamy literę „p”, „P” na podstawie wyrazu „Polska”; poćwiczymy jej rozpoznawanie, określimy położenie głoski w wyrazach, porównamy literę „p”, „P” drukowaną małą i wielką, poćwiczymy pisanie
- poznamy literę „f”, „F” na podstawie wyrazu „flaga”; poćwiczymy jej rozpoznawanie, określimy położenie głoski w wyrazach, porównamy literę „f”, „F” drukowaną małą i wielką, poćwiczymy pisanie
- przypomnimy sobie czym na codzień zajmuje się strażak i co znajduje się w jego wyposażeniu
- utrwalimy znajomość numerów alarmowych
- poznamy zasady bezpieczeństwa i dowiemy się jak zapobiegać pożarom
- będziemy świętować Światowy Dzień Higieny Rąk- więcej
„Dbamy o naszą planetę”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 20.04-24.04.2020
- 19.04.2020 22:49
- - Przypomnimy sobie jak wygląda planeta Ziemia, wzbogacimy naszą wiedzę na jej temat, zastanowimy się za co kochamy Ziemię- poznamy zagrożenia dla środowiska przyrodniczego wynikające z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach- poznamy sposoby ochrony środowiska oraz zasady, o których powinniśmy pamiętać- wyjaśnimy czym jest recycling, przypomnimy sobie zasady segregowania odpadów do odpowiednich pojemników, poćwiczymy umiejętność segregowania- zaśpiewamy piosenki o tematyce ekologicznej, zilustrujemy je ruchem, zagramy na samodzielnie przygotowanych instrumentach- będziemy rozwijać naszą percepcję wzrokową i słuchową- wykorzystamy surowce wtórne do zabaw i prac plastycznych- poznamy wybrane gatunki zwierząt zagrożonych wyginięciem- będziemy rozwijać nasze umiejętności matematyczne, przeliczanie, dodawanie i odejmowanie w możliwym zakresie- zagramy w gry związane z tematyką tygodnia
- więcej
„Na wiejskim podwórku”- zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 14.04-17.04.2020
- 19.04.2020 22:56
- - Zastanowimy się co dzieje się na wsi wiosną- Ułożymy zdania do ilustracji, policzymy z ilu wyrazów składają się ułożone przez nas zdania- Poćwiczymy klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko w jakim żyją- Nazwiemy zwierzęta zamieszkujące wiejską zagrodę, dowiemy się jak nazywają się ich „domy”, czym się żywią oraz jaką korzyść z hodowli tych zwierząt ma człowiek- Połączymy w pary zwierzęta dorosłe i ich dzieci, przypomnimy sobie ich nazwy- Dowiemy się jak powstaje chleb, spróbujemy upiec chleb wspólnie z Rodzicami- Rozwiążemy zagadki słowne i dźwiękowe- Zagramy w gry planszowe związane z tematyką tygodnia- Zbudujemy swoją własną zagrodę, przygotujemy zwierzęta, które w niej zamieszkają- Będziemy rozwijać nasze umiejętności matematyczne, przeliczanie, dodawanie i odejmowanie w możliwym zakresie, porównywanie liczebności zbiorów- Będziemy doskonalić umiejętność analizy sylabowej wyrazów oraz wyodrębniania głosek- Przypomnimy sobie jakie produkty powstają z mleka, spróbujemy ich, porozmawiamy na temat ich smaku i wyglądu
- więcej
„Wielkanoc"- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 6.04-10.04.2020
- 06.04.2020 12:10
„Wielkanoc”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 6.04-10.04.2020
-
Zastanowimy się z czym kojarzy nam się Wielkanoc.
-
Obejrzymy film „Zwyczaje wielkanocne”, który przypomni nam tradycje i zwyczaje związane z Wielkanocą.
-
Wybierzemy swój ulubiony zwyczaj wielkanocny, opowiemy jak Wielkanoc jest obchodzona w naszych domach.
-
Utrwalimy sobie symbole Świąt Wielkanocnych: pisanka, baranek, baba wielkanocna, święconka.
-
Przypomnimy sobie co i dlaczego powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku.
-
Przygotujemy kartki wielkanocne dla rodziny i przyjaciół.
-
Zaśpiewamy i zilustrujemy piosenki o tematyce wielkanocnej.
-
Dowiemy się jak Święta Wielkanocne obchodzi się w innych krajach.
-
Będziemy doskonalić umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby oraz wyodrębniania głosek.
-
Zagramy w gry o tematyce wielkanocnej: „sudoku”, „sokole oko”, „memory”.
-
Poznamy literę „j”, „J” na podstawie wyrazu „jajko”; poćwiczymy jej rozpoznawanie, określimy położenie głoski w wyrazach, porównamy literę „j”, „J” drukowaną małą i wielką, poćwiczymy pisanie.
-
Będziemy rozwijać i doskonalić nasze umiejętności matematyczne.
-
Wykonamy ćwiczenia artykulacyjne- gimnastykę buzi i języka.
-
Wykonamy prace plastyczno- techniczne związane z Wielkanocą.
-
Weźmiemy udział w konkursie rodzinnym na najpiękniejszą ozdobę wielkanocną.
-
- więcej
„Bajki i baśnie”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 30.03-3.04.2020
- 04.04.2020 13:25
- • Obejrzymy film edukacyjny pt. „Jak powstaje książka”- poznamy kolejne etapy powstawania książki.• Obejrzymy okładki i ilustracje różnych książek- zwrócimy uwagę na charakterystyczne cechy okładki, zastanowimy się jakie treści mogą zawierać.• Przygotujemy swoją własną książeczkę oraz zakładkę do niej.• Rozwiążemy rebusy z tytułami bajek, a teatrzyki, słuchowiska przypomną nam ich treść.• Wykonamy prace plastyczne o tematyce bajkowej.
• Przypomnimy sobie piosenkę „Lubimy bajki”, wykonamy ilustrację ruchową do piosenki „Witajcie w naszej bajce”.• Poćwiczymy umiejętność tworzenia rymów.• Będziemy doskonalić umiejętność dzielenia wyrazów na sylaby oraz wyodrębniania głosek.• Porozmawiamy o tym co jest dobre dla naszego zdrowia- posegregujemy produkty na te, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i te które spożywane w dużych ilościach są dla nas szkodliwe.• Będziemy rozwijać i doskonalić nasze umiejętności matematyczne.• Przygotujemy własny teatrzyk.• Przygotujemy domowe kino, w którym obejrzymy dawne dobranocki lub ulubione bajki naszych Rodziców. - więcej