• Strażnicy przyrody
        • Strażnicy przyrody

        • 11.04.2021 11:20
        • Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze  12.04.-16.04.2021

           

          - śpiewa piosenki

          - słucha wiersza i wykonuje do niego odpowiednie gesty

          - wie, jak zachowywać się w lesie

          - zna budowę drzewa

          - liczy w zakresie do 20

          - potrafi sylabizować i głoskować

          - chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych

          - rozwiązuje quiz przyrodniczy

          - wie, dlaczego na Ziemi potrzebne są lasy

          - poznaje literę „H”

          - ćwiczy pisanie

          - samodzielnie rozwiązuje rebusy i zagadki

          - wie, co to jest ekologia

          - zna zasady segregowania śmieci

          - ogląda bajkę proekologiczną

          - wie, co to recykling i dlaczego jest ważny dla naszej Ziemi

          - wykonuje pracę techniczną

          - zakłada swoją własną hodowlę roślin

          - wie, co jest potrzebne roślinom do życia

          - gra w grę memory

          - wykonuje pracę plastyczną

          - słucha opowiadania i odpowiada na pytania

          - wie, czym jest smog i jak szkodzi ludziom i planecie

          - wykonuje eksperyment

        • więcej
        • Na Wsi
        • Na Wsi

        • 03.04.2021 18:23
        • Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze   5.04- 9.04. 2021r.

          - wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi
          - nazywanie zwierząt wiejskich : dorosłych i ich dzieci
          - rozpoznawanie odgłosów  zwierząt hodowanych na wsi
          -rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter 
          - poznanie litery Ż , dużej i małej
          - rozwijanie umiejętności mierzenia( mierzenie długości stopami, krokami)
          - kształtowanie postawy odpowiedzialności i troski o zwierzęta, rozumienie potrzeby opiekowania się zwierzętami (karmienie, wyprowadzanie na pastwisko, leczenie)
          -poznawanie nazw młodych osobników zwierząt wiejskich,
          -nazywanie domów zwierzą (obora, chlew, stajnia, zagroda, kurnik)
          -naśladowanie zwierząt (sposobu ich poruszania się, dźwięków jakie wydają)
          -rozwiązywanie zagadek słownych  o zwierzętach żyjących w wiejskiej zagrodzie
          -poznawanie produktów otrzymywanych od zwierząt z wiejskiego podworka
          -poznawanie narzędzi ogrodniczych potrzebnych na wsi i ich zastosowania
          -obejrzenie filmów edukacyjnych oraz poznanie piosenki związanej z w/w tematem
          -rozwijanie sprawności manualnej
          -wykonyanie pracy plastycznej

           
        • więcej
        • Wielkanoc
        • Wielkanoc

        • 28.03.2021 20:52
        • Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze  29.03-2.04.2021

           

          - poznaje tradycje Wielkanocne

          - ogląda filmik edukacyjny

          - czyta opowiadania i odpowiada na pytania do niego

          - wykonuje ćwiczenia zręcznościowe

          - wykonuje pisanki dowolną metodą

          - samodzielnie pracuje w podręczniku

          - słucha wiersza i wykonuje do niego odpowiednie gesty

          - liczy w zakresie do 20

          - poznaje literę „F”

          - potrafi sylabizować i głoskować

          - ćwiczy pisanie

          - wykonuje ćwiczenia oddechowe

          - ćwiczy zmysł dotyku

          - poznaje budowę jajka

          - zna symbolikę jajka

          - wie jakie zwierzęta wykluwają się z jajek

          - wykonuje pracę plastyczną

          - gra w gry edukacyjne: rozwiązuje quiz, układa puzzle, przechodzi przez labirynt

        • więcej
        • „Kosmiczne podróże”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 18.05-22.05.2020
        • „Kosmiczne podróże”- zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze 18.05-22.05.2020

        • 17.05.2020 23:59
        • - utrwalimy i wzbogacimy naszą wiedzę na temat Kosmosu
          - przypomnimy sobie czym jest Układ Słoneczny, wyjaśnimy zjawisko krążenia planet wokół słońca i w różnej odległości od niego

          - utrwalimy sobie nazwy planet oraz ich kolejność w układzie słonecznym, poznamy ciekawostki na ich temat
          - wykonamy model układu słonecznego
          - dostrzeżemy naprzemienność pór roku, nocy i dni; połączymy to zjawisko z  krążeniem Ziemi wokół słońca oraz wokół własnej osi
          - dowiemy się kim był Mikołaj Kopernik i z czego znany jest na świecie
          - poznamy powód zmiany kształtu księżyca
          - weźmiemy udział w zabawach na temat kosmosu: zabawach w podróże kosmiczne, spotkaniach z Ufoludkami, loty kosmiczne , spacery po księżycu
          - skonstruujemy rakietę kosmiczną
          - będziemy rozwijać kompetencje matematyczne, utrwalimy poznane znaki matematyczne +,-,=,<,> oraz liczby od 1 do 9
          - zaśpiewamy piosenki i zilustrujemy je ruchem
          - wykonamy prace plastyczno-techniczne związane z tematyką tygodnia
          - poćwiczymy analizę sylabową i głoskową
          - będziemy rozwijać percepcję wzrokową

        • więcej
        • „Mieszkańcy łąki”- zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 11.05-15.05.2020
        • „Mieszkańcy łąki”- zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze 11.05-15.05.2020

        • 11.05.2020 16:57
        • - Posłuchamy różnych utworów literackich o łące
          - dowiemy się jak powstaje łąka i jakie rośliny możemy na niej znaleźć
          - wzbogacimy swoją wiedzę na temat zwierząt żyjących na łące
          - wybierzemy się na spacer na łąkę- dokonamy obserwacji przyrody
          - poszukamy nazw łąkowych roślin w książkach przyrodniczych, atlasach i encyklopediach
          - rozwiążemy zagadki słowne na temat łąki
          - będziemy rozwijać umiejętność wypowiadania się na określony temat
          - zaśpiewamy piosenki o wiosennej łące, zatańczymy w rytm muzyki
          - wykonamy prace plastyczne oraz techniczne z motywami łąki
          - będziemy rozwijać kompetencje matematyczne
          - poćwiczymy analizę sylabową i głoskową
          - ułożymy zdania opisujące łąkę, policzymy z ilu słów składa się każde z nich
          - utrwalimy znajomość poznanych liter, poćwiczymy czytanie
          - będziemy rozwijać nasze umiejętności manualne i grafomotoryczne
        • więcej
      • Kontakt

        • Samorządowe Przedszkole Nr 80 w Krakowie
        • (12) 421-57-23
        • ulica Kotlarska 5a 31-539 Kraków 31-539 Kraków Poland
        • Dyrektor przedszkola: Anna Kaczmarczyk-Korzonek Dyrektor przedszkola przyjmuje, po wcześniejszym uzgodnieniu: Wtorek: 16:00 - 17:00 i Czwartek: 09:00 - 11:00 Sekretariat: Agnieszka Chalota-Ciochoń Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 15:00
      • Logowanie