"Nadeszła wiosna" (22.03 - 26.03.2021r)
- 12.03.2021 18:23
- przypomnienie charakterystycznych cech wiosny;
- utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku;
- budzenie zainteresowania przyrodą;
- oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno
- rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie;
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych;
- rozwijanie umiejętności manualnych;
- doskonalenie umiejętności liczenia poprzez porównywanie liczebności zbiorów;
- poznanie obrzędu pożegnania zimy i powitania wiosny;
- omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd);
- rozwiazywanie zagadek o oznakach wiosny.
KARTY PRACY (CZ.2) strony 26-27- więcej
"Wiosna tuż, tuż" (15.03 - 19.03.2021r)
- 12.03.2021 18:22
- zapoznanie z marcowym przysłowiem „W marcu jak w garncu” i zjawiskami pogodowymi spotykanymi o tej porze roku;
- zapoznanie z symbolami pogody oraz zmiennością zjawisk atmosferycznych występujących na przedwiośniu (deszcz, wiatr, mgła, opady śniegu/deszczu),
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu;
- przypomnienie zwiastunów wiosny;
- poznanie nazw powracających ptaków (skowronek, czajka, szpak) oraz pojawiających się pierwszych kwiatów (przebiśnieg, krokus);
- rozwijanie wyobraźni taneczno-muzycznej.
KARTY PRACY (CZ.2) strony 24-25- więcej
„Zwierzęta prehistoryczne” (8.03 - 12.03.2021r)
- 12.03.2021 18:20
- wzbogacenie wiedzy na temat czasów prehistorycznych;
- poznawanie wybranych zwierząt i roślin występujących w czasach prehistorycznych;
- poznanie ciekawostek na temat dinozaurów, ich wyglądu, sposobu życia, odżywiania na podstawie książek, czasopism;
- zapoznanie dzieci z hipotezami wyginięcia dinozaurów;
- rozwiązanie zagadek o dinozaurach;
- układanie sylwety dinozaura z klocków w kształcie figur geometrycznych;
- poszerzenie słownika dzieci o pojęcia związane z pracą paleontologa i jego narzędziami pracy.
KARTY PRACY (CZ.2) strony 20-23- więcej
"Poznajemy zwierzęta" (1.03 - 5.03.2021r)
- 27.02.2021 09:01
- oglądanie albumów, książek na temat zwierząt spotykanych w lesie, na łące i w stawie, słuchanie ciekawostek na ich temat;
- poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych;
- dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt;
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt;
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wyglądu zwierząt;
- budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt;
- kształtowanie właściwych zachowań wobec nieznanych zwierząt;
- wyjaśnienie określeń: „kwiaty chronione”, „zwierzęta chronione” - poznawanie przedstawicieli ginących gatunków;
- rozwijanie inwencji twórczej i kształcenie poczucia rytmu.
KARTY PRACY (CZ.2) strony 16-19- więcej
"Czy jesteśmy sami w kosmosie ?" (22.02 - 26.02.2021r)
- 19.02.2021 07:41
- rozwijanie zainteresowań poznawczych;
- dostarczanie wiadomości na temat obiektów i zjawisk występujących w kosmosie;
- poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma;
- przybliżanie sylwetki wielkiego polskiego astronoma – Mikołaja Kopernika;
- poszerzanie wiedzy na temat Słońca i Księżyca;
- doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania;
- poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat;
- gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem;
- słuchanie pierwszych części nazw rysunków podzielonych rytmicznie (na sylaby), kończenie nazw poprzez podanie ich drugiej części.
KARTY PRACY (CZ.2) strony 10 - 15
CHCĘ CZYTAĆ : strona 21- więcej