• "Nadeszła wiosna" (22.03 - 26.03.2021r)
        • "Nadeszła wiosna" (22.03 - 26.03.2021r)

        • 12.03.2021 18:23
          • przypomnienie charakterystycznych cech wiosny;
          • utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku;
          • budzenie zainteresowania przyrodą;
          • oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno
          • rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie;
          • rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych;
          • rozwijanie umiejętności manualnych;
          • doskonalenie umiejętności liczenia poprzez porównywanie liczebności zbiorów; 
          • poznanie obrzędu pożegnania zimy i powitania wiosny; 
          • omawianie życia ptaków wiosną (budowanie gniazd);
          • rozwiazywanie zagadek o oznakach wiosny.
          KARTY PRACY (CZ.2) strony 26-27
        • więcej
        • "Wiosna tuż, tuż" (15.03 - 19.03.2021r)
        • "Wiosna tuż, tuż" (15.03 - 19.03.2021r)

        • 12.03.2021 18:22
          • zapoznanie z marcowym przysłowiem „W marcu jak w garncu” i zjawiskami pogodowymi spotykanymi  o tej porze roku;
          • zapoznanie z symbolami pogody oraz zmiennością zjawisk atmosferycznych występujących na przedwiośniu (deszcz, wiatr, mgła, opady śniegu/deszczu),
          • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu;
          • przypomnienie zwiastunów wiosny;
          • poznanie nazw powracających ptaków (skowronek, czajka, szpak) oraz pojawiających się pierwszych kwiatów (przebiśnieg, krokus);
          • rozwijanie wyobraźni taneczno-muzycznej.
          KARTY PRACY (CZ.2) strony 24-25
        • więcej
        • „Zwierzęta prehistoryczne” (8.03 - 12.03.2021r)
        • „Zwierzęta prehistoryczne” (8.03 - 12.03.2021r)

        • 12.03.2021 18:20
        •  
          • wzbogacenie wiedzy na temat czasów prehistorycznych; 
          • poznawanie wybranych zwierząt i roślin występujących w czasach prehistorycznych;
          • poznanie ciekawostek na temat dinozaurów, ich wyglądu, sposobu życia, odżywiania na podstawie książek, czasopism;
          • zapoznanie dzieci z hipotezami wyginięcia dinozaurów;
          • rozwiązanie zagadek o dinozaurach; 
          • układanie sylwety dinozaura z klocków w kształcie figur geometrycznych; 
          • poszerzenie słownika dzieci o pojęcia związane z pracą paleontologa i jego narzędziami pracy.
          KARTY PRACY (CZ.2) strony 20-23
        • więcej
        • "Poznajemy zwierzęta" (1.03 - 5.03.2021r)
        • "Poznajemy zwierzęta" (1.03 - 5.03.2021r)

        • 27.02.2021 09:01
          • oglądanie albumów, książek na temat zwierząt spotykanych w lesie, na łące i w stawie, słuchanie ciekawostek na ich temat; 
          • poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych; 
          • dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt; 
          • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt; 
          • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wyglądu zwierząt; 
          • budzenie wrażliwości na potrzeby zwierząt; 
          • kształtowanie właściwych zachowań wobec nieznanych zwierząt; 
          • wyjaśnienie określeń: „kwiaty chronione”, „zwierzęta chronione” - poznawanie przedstawicieli ginących gatunków;  
          • rozwijanie inwencji twórczej i kształcenie poczucia rytmu.
          KARTY PRACY (CZ.2) strony 16-19
        • więcej
        • "Czy jesteśmy sami w kosmosie ?" (22.02 - 26.02.2021r)
        • "Czy jesteśmy sami w kosmosie ?" (22.02 - 26.02.2021r)

        • 19.02.2021 07:41
          • rozwijanie zainteresowań poznawczych;
          • dostarczanie wiadomości na temat obiektów i zjawisk występujących w kosmosie;
          • poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma;
          • przybliżanie sylwetki wielkiego polskiego astronoma – Mikołaja Kopernika;
          • poszerzanie wiedzy na temat Słońca i Księżyca;
          • doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania;
          • poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat;
          • gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem;
          • słuchanie pierwszych części nazw rysunków podzielonych rytmicznie (na sylaby), kończenie nazw poprzez podanie ich drugiej części.
          KARTY PRACY (CZ.2) strony 10 - 15
          CHCĘ CZYTAĆ : strona 21
        • więcej
      • Kontakt

        • Samorządowe Przedszkole Nr 80 w Krakowie
        • (12) 421-57-23
        • ulica Kotlarska 5a 31-539 Kraków 31-539 Kraków Poland
        • Dyrektor przedszkola: Anna Kaczmarczyk-Korzonek Dyrektor przedszkola przyjmuje, po wcześniejszym uzgodnieniu: Wtorek: 16:00 - 17:00 i Czwartek: 09:00 - 11:00 Sekretariat: Agnieszka Chalota-Ciochoń Poniedziałek - Piątek: 9:00 - 15:00
      • Logowanie