Gr. II "Wesołe Brzdące"
"Tak mija czas" (15.02 - 19.02.2021r)
- 13.02.2021 12:11
- dostrzeganie upływającego czasu;
- dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy;
- nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc;
- wyklaskiwanie prostych rytmów podanych przez nauczyciela;
- poznawanie rodzajów zegarów od najdawniejszych po nowoczesne oraz mechanizmu działania niektórych z nich;
- wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego dotyczącego budowy i wyglądu zegarów;
- poznawanie znaczenia zegarów w życiu człowieka;
- mierzenie przez nauczyciela stoperem czasu wykonywania określonych czynności przez dzieci.
KARTY PRACY (CZ.2) strony : 6,7,8,9- więcej
"Zimo baw się z nami" (8.02. - 12.02.2021r)
- 06.02.2021 09:00
-
obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą;
-
zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie;
-
poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu,
-
zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie śnieg i lód;
-
poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu podczas zabaw na śniegu i lodzie;
-
opracowanie wspólnie z dziećmi Kodeksu postępowania podczas zimowych zabaw;
-
segregowanie sylwet bałwanków według określonej cechy;
-
rozwijanie sprawności manualnej i sprawności fizycznej.
KARTY PRACY (CZ.2) strny : 3,4,5
CHCĘ LICZYĆ, strony : 18 i 19-
- więcej
"Moja babcia i mój dziadek" (18.01 - 22.01.2021r)
- 10.01.2021 11:06
- Spróbujemy nazwać członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek.
- Będziemy podawać powiązania między członkami rodziny, np. babcia to mama mamy lub mama taty.
- Poznamy rolę jaką pełnią dziadkowie w rodzinie (opieka, zaspakajanie potrzeb dzieci i wnucząt).
- Rozwiniemy zdolność mówienia o uczuciach.
- Dowiemy się jak można okazywać szacunek osobom starszym.
- Będziemy kształtować uczucia przywiązania i szacunku do dziadków poprzez radosne przeżywanie ich święta.
- Sprawimy radość naszym dziadkom poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami.
- Posegregujemy przedmioty według jednej cechy (koloru, długości lub grubości).
- Wzbogacimy słownictwo i poćwiczymy pamięć w toku uczenia się wiersza i piosenek.
- Rozwiniemy słuch muzyczny i poczucie rytmu, a także nasze umiejętności wokalne.
- Będziemy prezentować własne możliwości taneczne i wokalne.
KARTY PRACY (CZ.1) strony 60-64- więcej
"Ptaki zimą" (11.01 - 15.01.2021r)
- 10.01.2021 11:03
- Porozmawiamy o konieczności dokarmiania ptaków zimą na podstawie wybranych wierszy i własnych obserwacji.
- Poznamy sposoby dokarmiania zwierząt w trudnych, zimowych warunkach.
- Pooglądamy albumy i książki przyrodnicze przedstawiające zwierzęta leśne w ich naturalnym środowisku.
- Poznamy nazwy i wygląd wybranych ptaków, które można spotkać w najbliższym środowisku przyrodniczym (np. wróbel, sikorka, gil).
- Zwrócimy uwagę na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami.
- Rozpoznamy wybrane zwierzęta po śladach na śniegu.
- Wykonamy ćwiczenia ortofoniczne – będziemy naśladować głosy ptaków.
- Będziemy rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach.
- Rozwiniemy sprawność manualną podczas ćwiczeń grafomotorycznych.
- Poszerzymy swoje doświadczenia plastyczne.
KARTY PRACY (CZ.1) strony 55-59- więcej
"W krainie baśni" (4.01 - 8.01.2021r )
- 10.01.2021 11:03
- Porozmawiamy o naszych ulubionych bajkach.
- Przypomnimy sobie znane bajki i ich bohaterów.
- Posłuchamy czytanych przez nauczyciela fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu.
- Pooglądamy wybrane pozycje z literatury dziecięcej, zwrócimy uwagę na piękne ilustracje, obrazki.
- Odpowiemy na pytania dotyczące wysłuchanych wierszy, opowiadań, baśni.
- Będziemy recytować indywidualnie i zespołowo krótkie wiersze.
- Spróbujemy nazwać bajki i baśnie, z których pochodzą niektóre postacie.
- Odgadniemy z jakiej bajki pochodzi dany przedmiot.
- Rozwiniemy umiejętność ustalania równoliczności zbiorów.
KARTY PRACY (CZ.1) strony 50-54- więcej